آخرین اخبار
کد مطلب: 124815
کانديداهاي مورد حمايت «جبهه مردمي» چه سوابقي دارند؟
تاریخ انتشار : 1396/01/19 09:14:57
نمایش : 3000
جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي روز گذشته و در دومين مجمع ملي خود ۵ کانديداي مورد حمايت خود در انتخابات رياست جمهوري ارديبهشت امسال را انتخاب کردند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري تسنيم، انتخاب اين افراد از بين 10 گزينه قبلي بود که در نخستين مجمع ملي انتخاب شده بودند. براساس راي بيش از 3 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در مجمع ملي نيروهاي انقلاب، ابراهيم رئيسي، عليرضا زاکاني، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قاليباف و پرويز فتاح انتخاب شدند.

پرويز فتاح رئيس کميته امداد امام خميني شب گذشته با انتشار اطلاعيه اي اعلام کرد که هيچگونه قصد و برنامه‌اي براي نامزدي در انتخابات نداشته و نخواهد داشت و عدم حضور در جلسه امروز مجمع جبهه نيروهاي انقلاب اسلامي نيز به همين دليل بوده است.

اما 4 کانديداي نهايي مورد حمايت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب که قرار است 29 ارديبهشت امسال وارد ميدان رقابت‌هاي انتخاباتي شوند، چه کساني هستند؟

خبرگزاري تسنيم در اين نوشتار سعي کرده به سوابق و تجربيات کاري اين افراد ب‍‍‍پردازد که البته روز گذشته گزارشي در مورد حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در گروه سياسي خبرگزاري تسنيم منتشر شد.
 

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي که رسماً کانديداي رياست‌جمهوري سال ۹۶ شد، کيست؟

اما حجت‌ الاسلام‌ سيد ابراهيم رئيسي که قرار است وارد ميدان رقابت با حجت‌الاسلام روحاني شود و 12 سال از وي جوان‌تر است، کيست؟

حجت‌الاسلام رئيسي رسماً کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري 96 شد

** از تولد تا تحصيل

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين سيدابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي در سال 1339 در محله «نوغان» مشهد مقدس متولد شد. وي تحصيلات مقدماتي را در حوزه علميه مشهد شروع کرد و پس از چند سال در 15سالگي راهي حوزه علميه قم شد و تحصيلات حوزوي خود را تا سطح چهار فقه و اصول در مدرسهٔ حقاني ادامه داد. رئيسي هم‌چنين داراي دکتري فقه و حقوق خصوصي از دانشگاه شهيد مطهري است.

 

رئيسي پس از پايان تحصيلات ابتدايي در مدرسه جواديه، وارد عرصه طلبگي و دروس حوزوي شد. ابتدا وارد مدرسه نواب شد و مدت کوتاهي در آنجا به تحصيل پرداخت و سپس براي گذراندن مقدمات شامل ادبيات، منطق، معاني و بيان به مدرسه علميه آيت‌الله موسوي‌نژاد رفت. اغتنام رئيسي از فضاي علمي قم، تنها به فراگيري فقه و اصول محدود نماند و او کنار دروس فقهي، شرح منظومه و فلسفه را نزد آيت‌الله احمد بهشتي و دوره شناخت را محضر آيت‌الله شهيد مرتضي مطهري تلمذ کرد و درس نهج البلاغه را نزد آيت الله نوري همداني گذراند.

 

حجت‌الاسلام رئيسي 17 اسفندماه 94 با حکم رهبر معظم انقلاب توليت آستان قدس رضوي(ع) شد

** مسئوليتها در يک نگاه

ورود حجت الاسلام رئيسي به عرصه مديريت قضايي از سال 1359 و با حضور در جايگاه دادياري شهرستان کرج آغاز شد. اما هنوز چند ماهي از اين دوره نگذشته بود، که با حکم دادستان کل انقلاب، شهيد آيت‌الله قدوسي، دادستان کرج شد. سال 64 آغاز مديريت قضائي رئيسي در تهران بود چراکه رئيسي در همين سال عهده‌دار سمت جانشيني دادستان انقلاب تهران شد.

با گذشت 3 سال از اين تاريخ و در سال 1367، مورد توجه ويژه حضرت امام خميني(ره) قرار گرفت و احکام ويژه (1 و 2 و 3) و مستقيمي براي رسيدگي به مشکلات قضايي در برخي استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائيه، از بنيانگذار انقلاب اسلامي دريافت کرد. بعد از آن هم حضرت امام خميني(ره) چندين پرونده مهم را براي تصميم قضايي به وي محول کردند.

بعد از رحلت حضرت امام(ره) و آغاز زعامت حضرت آيت الله خامنه‌اي، حجت‌الاسلام رئيسي با حکم آيت الله يزدي رئيس وقت قوه قضائيه، به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال 1368 تا 1373 به‌مدت پنج سال اين مسئوليت را به‌عهده داشت. پس از آن و از سال 1373 به رياست سازمان بازرسي کل کشور منصوب شد و اين سمت را تا سال 1383 عهده‌دار بود. رئيسي از سال 1383 تا سال 1393، به‌مدت 10 سال معاون اول قوه قضائيه و از سال 1393 تا سال 1395 نيز دادستان کل کشور بودند. همچنين وي از سال 1391 تا کنون با حکم مقام معظم رهبري به‌عنوان دادستان کل ويژه روحانيت و در نهايت با رحلت آيت‌الله واعظ طبسي به‌عنوان توليت آستان قدس رضوي منصوب شد.

 

درس خارج فقه حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در مدرسه نواب برگزار مي‌شود

** فعاليتهاي علمي

توليت آستان قدس رضوي در حال حاضر در روزهاي شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در مدرسه نواب درس خارج فقه تدريس مي‌کند.

البته تدريس متون فقهي سطح عالي، قواعد فقه قضاء و فقه اقتصاد در حوزه‌هاي علميه تهران و دانشگاه‌ها گوشه‌اي از فعاليت‌هاي آموزشي وي به شمار مي‌رود.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مرحوم شهيد بهشتي که از نگرش عميق حکومتي و تشکيلاتي برخوردار بود، بر آن شد تا با هدف کادرسازي براي تأمين نيازهاي مديريتي نظام، يک دوره آموزشي براي 70 نفر از طلاب قم که آن‌ها را براي سپردن مسئوليت‌هاي مختلف در کشور مناسب ديده بود، برگزار کند.

حجت الاسلام رئيسي يکي از اين طلاب برگزيده بود. در اين دوره فشرده که عمدتاً در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار مي‌شد، شهيد آيت الله بهشتي، حضرت آيت الله خامنه‌اي و سايرين از جمله مرحوم شهيد حسن آيت، آيت الله موسوي اردبيلي و... به‌صورت هفتگي به تدريس مي‌پرداختند.

رئيسي همزمان در دانشگاه‌هاي متعدد کشور از جمله دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهيد بهشتي به تدريس دروس تخصصي فقه قضا و فقه اقتصاد در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري پرداخته است.

سطح چهار فقه و اصول از حوزه علميه قم، فوق‌ليسانس حقوق بين الملل خصوصي، دکتراي فقه و مباني حقوق با گرايش حقوق خصوصي از دانشگاه شهيد مطهري و تدريس متون فقهي سطح عالي و قواعد فقه قضاء و فقه اقتصاد در حوزه‌هاي علميه تهران و دانشگاه‌ها از جمله ابعاد علمي حجت‌الاسلام رئيسي است.

کتاب‌هاي مختلفي با موضوعات حقوق، اقتصاد، فقه، عدالت اجتماعي، سبک زندگي و ... از سوي حجت‌الاسلام رئيسي منتشر شده است.

انتهاي پيام/*

** عليرضا زاکاني از حضور در جبهه‌هاي نبرد تا صحنه سياست

عليرضا زاکاني يکي از کانديداهاي نهايي جبهه مردمي شد

*از تولد تا تحصيل

عليرضا زاکاني متولد اسفند 1344 در تهران و يک سياستمدار اصولگراست که سابقه نمايندگي مردم تهران در دوره‌هاي هفتم، هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي را در کارنامه خود دارد.

وي که در هشت سال جنگ تحميلي از ناحيه دست، پا و گردن مجروح شد، تحصيلات خود را در رشته تحصيلي پزشکي هسته‌اي دانشگاه سپري کرد و در دوره‌اي نيز فرمانده بسيج دانشجويي بود.

عليرضا زاکاني در خانواده اي مذهبي در جنوب شهر تهران و محله خراسان پرورش يافت و در دوره‌اي به سياق پدرش که از ورزشکاران با سابقه شهر تهران و از داوران بين المللي درجه يک کشتي بود، به اين رشته ورزشي روي آورد اما با حضور در جبهه و محروجيت از کشتي فاصله گرفت.

زاکاني که سه فرزند دختر دارد، با پايان جنگ و در سال 1368 در رشته پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران تحصيل خود را آغاز کرد و در تابستان سال 1376 دکتراي عمومي‌ را اخذ کرد. وي در سال 1380 دوره تخصصي پزشکي هسته‌اي را آغاز و در سال 1383 آن را به پايان رساند و هم‌اينک عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران است و در مرکز پزشکي هسته‌اي مجتمع بيمارستاني امام خميني (ره) و بيمارستان دکتر شريعتي مشغول فعاليت است.

* فعاليتهاي دوران انقلاب و جنگ

زاکاني 12 ساله بود که وارد مبارزه با رژيم شاه شد و همزمان با اوج گرفتن انقلاب اسلامي اولين حضور اجتماعي‌ خود را با شرکت در تظاهرات و راهپيمايي‌هاي مردمي تجربه کرد. وي که جانبازي 50 درصد است،  در هنگام حضور در جنگ تحميلي نوجواني 15 ساله بود و پس از حضور در ستاد جنگهاي نامنظم، لشگرهاي محمّد رسول‌الله (ص) و سيدالشهداء (ع) و قرارگاه‌هاي جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحدهاي «تخريب» و «اطلاعات و عمليات» سپري کرد و مسئوليت‌هايي از جمله معاون گردان، مسئول محور «اطلاعات و عمليات» قرارگاه نجف اشرف 3، قائم‌مقام «اطلاعات و عمليات» لشگر محمّد رسول‌الله (ص) و نهايتاً مسئوليت محور اين لشگر را داشته است.

* مسئوليت‌ها در يک نگاه

زاکاني که در همان دوره دانشجويي به عضويت شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تهران درآمد، پس از مدتي نظر به اهميت بسيج دانشجويي در کلام امام و رهبري، به تاسيس بسيج دانشجويي روي آورد و مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي تهران شد.

وي در اواخر سال 77 مسئوليت بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران و از سال 79 تا 82 مسئوليت سازمان بسيج دانشجويي کشور را برعهده گرفت.

زاکاني 51 ساله 12 سال هم رداي نمايندگي مردم تهران در خانه ملت را برتن داشت. وي در انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در کسوت «آبادگران ايران اسلامي» در تهران نامزد و به ‌عنوان نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به مجلس راه يافت. حضور در هيئت رئيسه مجلس، هيئت رئيسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و نيز شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان در کنار قبول مسئوليت دبيرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس و عضويت در کميسيون ماده 10 احزاب از جمله مسئوليت‌هاي وي در مجلس هفتم است.

البته زاکاني را مي‌توان به عنوان نماينده‌اي که در مجلس هفتم تحقيق و تفحص از نظام آموزش عالي کشور به ويژه دانشگاه آزاد اسلامي را کليد زد، شناخت.

وي در انتخابات هشتمين دوره مجلس نيز عضو شوراي مرکزي «جبهه متحد اصولگرايان» کشور بود و در همين قالب به ‌عنوان نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به مجلس راه يافت. زاکاني در اين دوره در کنار فعاليتهاي قبلي خود در مجلس هفتم، به کميسيون اصل 90 مجلس رفت و بيشتر در بعد نظارتي ايفاي نقش کرد. زاکاني در اين دوره نايب رئيس کميسيون اصل 90 و رئيس کميته اقتصادي اين کميسيون بود و به پيگيري امور مربوط به رفع مشکلات اقتصادي از بعد نظارتي و مقابله با مفاسد اقتصادي پرداخت.

در مجلس نهم هم زاکاني به کميسيون اجتماعي و سپس کميسيون شوراها رفت و رياست کميته احزاب آن را  بر عهده گرفت. وي در اين دوره از مجلس رئيس فراکسيون سازمانهاي مردم نهاد شد و همچون مجلس هفتم به عضويت کميسيون ماده 10 احزاب درآمد. او همچنين نقشي محوري در شکل‌گيري فراکسيون اصولگرايان مجلس داشت و علاوه بر عضويت در شوراي مرکزي، سخنگوي اين فراکسيون شد.

زاکاني در دوره حيات سياسي خود از اوايل دهه 80 با شکل‌گيري شوراي هماهنگي نيروي انقلاب، متصدي کار سياسي اصولگرايان شد و بعدها با تشکيل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي دبيرکلي آن را برعهده گرفت.

اين کانديداي مورد حمايت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب سابقه فعاليت فرهنگي و مطبوعاتي نيز دارد و در زمان دولت اصلاحات، در دو دوره به عضويت هيئت منصفه مطبوعات درآمد. وي همچنين صاحب امتياز و مدير مسئول نشريه پنجره و مديرمسئول سايت خبري جهان‌نيوز است.

عليرضا زاکاني در سال 88 علاوه بر ايفاي وظايف نمايندگي اش در مجلس هشتم، در مبارزه با جريان فتنه 88 نيز نقشي موثري داشت. وي در کميته منتخب مجلس براي مذاکره با نامزدهاي معترض و حاميان آنها مشارکت داشت و در قضاياي کوي دانشگاه و کهريزک نيز به گره‌گشايي پرداخت و براي آزادي دانشجويان بي‌تقصير و ستاندن حق مظلومان کهريزک که رهبري آن را جنايت خواندند تلاش کرد.

** جوانترين کانديداي رياست جمهوري 96

بذرپاش جوانترين کانديداي مورد حمايت جبهه مردمي است

* تولد و خانواده

مهرداد بذرپاش فرزند شهيد منصور بذرپاش و متولد 1359 در تهران است که پدرش را زماني که دوساله بود، در دفاع مقدس از دست داد. او در سال 77 در رشته مهندسي صنايع در دانشگاه صنعتي شريف پذيرفته و در رشته مهندسي صنايع گرايش توليد صنعتي فارغ‌التحصيل شد. بذرپاش در دانشگاه شريف سرپرست بسيج دانشجويي آن دانشگاه بود. در سال 83، براي تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد رشته مديريت اجرايي با گرايش برنامه‌ريزي استراتژيک به دانشگاه علامه طباطبايي رفت و در سال 85 نيز از اين دانشگاه فارغ التحصيل شد.

بذرپاش که در حال حاضر متاهل و پدر دوفرزند است، جوانترين کانديداي اين دوره انتخابات رياست جمهوري است. وي در دوراني که محمود احمدي‌نژاد شهردار تهران بود، به عنوان رئيس گروه مشاوران جوان انتخاب شد و اين سمت را پس از انتخابات احمدي‌نژاد در دوره رياست جمهوري نهم، حفظ کرد.

وي که داماد عليرضا علي‌احمدي دومين وزير آموزش و پرورش کابينه احمدي‌نژاد است، در دوره‌اي به عنوان مدير فرهنگسراي خاوران برگزيده شد.

بذرپاش در سال 86 از سوي مديرعامل شرکت سايپا به سمت مديرعامل شرکت پارس خودرو منصوب شد و چندي بعد به پيشنهاد رئيس هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و تاييد هيئت مديره جديد سايپا، به عنوان مديرعامل گروه خودروسازي سايپا برگزيده شد.

بذرپاش مجوز انتشار روزنامه «وطن امروز» را در بهمن 86 دريافت کرد و از آن زمان صاحب امتياز اين روزنامه است.

وي در دوم مرداد 88 در حکمي به سمت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان منصوب شد و در 28 آذر 89 توسط احمدي‌نژاد از اين س مت برکنار شد.

مهرداد بذرپاش که در انتخابات نهمين دورهٔ مجلس شوراي اسلامي، به عنوان جوان‌ترين نامزد حوزهٔ انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر شرکت کرده بود، در دور دوم انتخابات، به مجلس راه يافت و علاوه بر عضويت در کميسيون صنايع و معادن، عضو هيئت رئيسه مجلس نيز بود.

* مسئوليت‌ها و سوابق

معاونت رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان، مشاور اجتماعي رئيس جمهور، نايب رئيس هيئت مديره و مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، رياست هيئت مديره و مديرعامل شرکت پارس خودرو، مشاور شهردار تهران، مشاور مديرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) در امور کار آفريني، عضويت در هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران و رياست فرهنگسراي خاوران از سوابق مديريتي بذرپاش است.

از بين سوابق فرهنگي اجتماعي وي مي‌توان به مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف، عضويت شوراي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف، عضويت شوراي مرکزي مجمع صنعتي نشريات دانشجويي کشور، مدير مسئول نشريه دانشجويي بهاران (دارنده عنوان نخست نشريات دانشجويي)، عضو هيئت رئيسه فدراسيون تيراندازي جمهوري اسلامي ايران، عضو هيئت رئيسه فدراسيون اتومبيلراني و موتورسواري جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد.

** محمدباقر قاليباف، يکي از 8 شهردار برتر دنيا

قاليباف؛ يکي از 5 کانديداي نهايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي

* از تولد تا تحصيل

محمدباقر قاليباف در اول شهريورماه 1340 در شهر ييلاقي طرقبه و در خانواده اي مذهبي متولد شد. پدرش از کسبه قديم و از معتمدان ديار خود بود و وضعيت متوسط زندگي آنها سبب شد که قاليباف از همان ابتدا و در ايام فراغت از تحصيل به کار و کسب درآمد مشغول شود.

وي دانش‌آموخته رشته جغرافياي سياسي دانشگاه تهران در مقطع فوق ليسانس است و دکتراي همين رشته را از دانشگاه تربيت مدرس اخذ کرده است. قاليباف پس از آن به عنوان عضو هيئت علمي رشته جغرافياي سياسي دانشگاه تهران و استاديار دانشگاه تربيت مدرس به کار تدريس مشغول است.

قاليباف در سال 61 و در سن 21 سالگي با دختري که در همسايگيشان زندگي مي‌کرد، ازدواج کرد و صيغه عقدشان هم توسط امام خميني (ره) جاري شد که حاصل اين ازدواج هم 3 فرزند است.

 اولين حضور اجتماعي قاليباف در سن 16 سالگي و با حضور در سخنراني‌هاي شهيد کامياب، آيت‌الله خامنه‌اي، شيخ علي تهراني، شهيد هاشمي‌نژاد و شهيد ديالمه در مساجد بزرگ مشهد رقم خورد. باورهاي ديني ايجاد شده در وي باعث شده بود که به کمک چند تن از هم کلاسي‌هاي دبستاني خود، انجمن اسلامي دانش آموزان را راه‌اندازي کنند که اين انجمن بعدها هسته اوليه انجمن اسلامي دانش آموزان خراسان و کشور شد.

* سوابق و مسئوليت‌ها

قاليباف در سن 18 سالگي وارد جبهه شد و به دليل قابليتهايي که از خود نشان داد در سال 61 به عنوان فرمانده تيپ امام رضا(ع) و يک سال بعد در جايگاه فرمانده لشکر 5 نصر خراسان انتخاب شد. وي به همراه لشکر 5 نصر در اغلب عملياتهاي دوران دفاع مقدس حضور يافت و برادرش (شهيد حسن قاليباف) را هم که از نيروهاي تحت فرماندهي قاليباف در اين لشکر بود، در عمليات کربلاي 4 از دست داد.

 وي پس از جنگ فرماندهي لشکر 25 کربلا را عهده‌دار شد. شهردار کنوني تهران در سال 1373 مسئوليت قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) را پذيرفت. پروژه‌هايي همچون راه آهن 165 کيلومتري مشهد- سرخس که ايران افغانستان، آذربايجان، قرقيزستان، قزاقستان، تاجيکستان، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و ترکيه را به هم وصل مي‌کند، گازرساني به 5 استان مرکزي و غربي، ساخت سازه عظيم دريايي خليج فارس و سد بزرگ کرخه از جمله توفيقات قرارگاه خاتم‌الانبياء در دوره مديريت قاليباف است.

اين کانديداي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در سال 1376 به دستور مقام معظم رهبري عهده‌دار فرماندهي نيروي هوايي سپاه شد و با گذراندن دوره‌هاي فشرده خلباني در ايران و فرانسه مجوز پرواز با ايرباس را بدست آورد. وي هم اکنون نيز خلبان هواپيماي ايرباس در شرکت هواپيمايي ايران اير است و پروازهايي را انجام مي‌دهد.

 قاليباف در سال 79 مجدداً با حکم فرمانده کل قوا، فرماندهي نيروي انتظامي ايران را عهده‌دار شد. در دوره فرماندهي وي در نيروي انتظامي، سامانه 110 راه‌اندازي شد که در واقع ابتکار وي محسوب مي‌شود. وي در سال 1383 به عنوان نماينده رئيس جمهور وقت و رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد و در اين دوره بود که قاچاق سيگار تقريبا از بين رفت و چند اسکله که براي قاچاق کالا استفاده مي‌شد، کشف شد. قاليباف همچنين دادگاه ويژه جرايم قاچاق کالا و ارز را راه‌اندازي کرد و پرونده‌هاي مهمي همچون فرودگاه پيام و قاچاق خودرو در اين دادگاه بررسي شد.

قاليباف در سال 1384 در انتخابات رياست‌جمهوري به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد. وي در سال 1384 با راي شوراي اسلامي شهر تهران به عنوان شهردار پايتخت انتخاب شد و در سال 1388 نيز مجدداً با حکم اين شورا در سمت خود ابقا شد. وي حدود 12 سال است که شهردار تهران است. در اين دوره از شهرداري تهران، پروژه‌هايي همچون بزرگراه طبقاتي و تونل صدر – نيايش، تونل توحيد، پل جواديه، بوستان بزرگ ولايت، رود دره فرحزاد (بوستان نهج البلاغه)، ايجاد شبکه بي آر تي، سرعت بخشيدن به توسعه مترو و ... شکل گرفته است.

  شهردار تهران در سال 1387 از طرف سايت شهرداري‌هاي جهان به عنوان هشتمين شهردار برتر دنيا معرفي شد. در سال 2010 ميلادي نيز کلانشهر تهران براي اولين بار در يکي از شاخصهاي توسعه شهري از يک سازمان معتبر بين‌المللي داراي رتبه شد. تهران در آن سال در حوزه حمل و نقل به عنوان يکي از پنج شهر برتر دنيا از نظر حمل و نقل از سوي موسسه سياست‌هاي حمل و نقل و توسعه موسوم به ITDP شد.

همچنين در سال 2011 ميلادي و در دهمين اجلاس متروپليس (اتحاديه کلانشهرها و پايتخت هاي جهان)، تهران از بين 162 کلانشهر دنيا به عنوان شهر برتر جهان در زمينه ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان مورد تقدير قرار گرفت.

قاليباف تاليفات و کتب ترجمه شده هم در پرونده خود دارند که از جمله آنها مي توان به آثاري از جمله "حکومت محلي يا استراتژي توزيع فضايي قدرت سياسي در ايران"، "ايران و دولت توسعه‌گرا و "خاورميانه معاصر؛ تاريخ سياسي پس از جنگ جهاني اول" اشاره کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس